Dag 10 Innsbruck-Belfort

Redan kvällen innan så hade jag och Robban försökt att boka en ytterligare en natt på hotellet. Men tyvärr var allt redan uppbokat. Så det var bara att bege sig vidare. Vi sa hejdå till våra reskamrater som fortsatte norrut och själva körde vi mot Frankrike via Schweiz och Lichtenstein. innan vi lämnade Innsbruck så shoppade vi loss lite i en stor galleria. När vi sedan skulle tanka innan vi skulle ut på motorvägen så var jag med om mitt första jordskalv. Först trodde jag att det var ett stort fordon eller något som fick marken att skaka, men när jag sedan Googlade det så fick jag bekräftat att det verkligen var ett skalv. Det mätte 3,2 och var det andra skalvet det senaste året. Häftigt. Hur stor är sannolikheten liksom? Hade vi valt att åka till Rom så hade jag aldrig fått uppleva det. 
 
Hotellet I Innsbruck. 
 
Martin och Niklas åker vidare. 
 
Niklas Evil-Nalle aka. maskot. 
 
Vi skulle köra drygt 40 mil och självklart regnade det. Hela vägen till Frankrike. Och jag drabbades av brutal palt-koma efter att vi hade ätit lunch. Så det var bara att stanna och sova en stund i ösregnet. 
 
Robban ståendes i en lång vägtunnel för att sätta in regnfodret i sitt MC-ställ. 
 
Koma, sovandes på en rastplats vid motorvägen. I ösregn. 
 
Vet ni inte vad lycka är så gör en MC-resa genom Europa. Lycka är att stanna vid en mack. Köpa med sig mackor och läsk. Komma fram till ett hotell där personalen är vänliga, hjälpsamma och går att kommunicera med. Kom upp till ett rum med en stor säng med sköna kuddar och välfungerande AC och Wi-Fi. Få av dig alla tunga, blöta MC-kläder. Boka ett extra dygn på hotellet. Lägg dig i sängen och ät, surfa och somna Med vetskapen att du kan sova ut imorgon. 
 
Lycka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0