Dag 18 Liten by i Tyskland - Hamburg

 Var för en gångs skull uppe tidigt idag och åt frukost. De serverade vanilj -och chokladpudding, med grädde. Hur perfekt var inte det? Sen sov jag en stund till innan vi checkade ut Vid 11-tiden. Vi har bestämt att bara åka kortare sträckor nu eftersom jag är riktigt, riktigt trött och känner att det blir för tufft annars. Så dagens rutt var ca 25mil. Vi har valt bort att köra motorvägar vilket gör att det tar längre tid, men vi får se och uppleva betydligt mer. Så det är det helt klart värt. 
 
Robbans tvångsmässiga packningsrutin, som han gör varje morgon. 
 
Jag, pigg och fräsch. INTE. 
 
Vi tog oss långsamt framåt, mil efter mil. 
 
Fikapaus. Salami-Sticks och körsbärssaft. Härlig kombination. 
 
Vi stannade i en mindre stad och kollade lite i affärer. Det slog oss att det inte gick att betala med VISA någonstans. Inte ens på McDonalds. Det var heller ingen som kunde förklara varför. Vi hittade heller ingen bankomat. Det kändes väldigt konstigt, då det hittills inte varit något problem ens i de minsta alpbyar. 
Sista sträckan blev riktigt jobbig för mig. Jag kunde inte hålla mig vaken och det fanns ingenstans att stanna. Jag fick sitta ock knacka Robban på axeln oavbrutet för att visa att jag höll mig vaken. Vi kom fram till hotellet vid 18:00. Jag Googlade varför det inte gick att betala med kort och tydligen är det så att tyskarna helst bara tar tyska bankkort. Det är cash som gäller. Även i de större städerna. Kan vara bra att veta. Hotellen tar de flesta kort, men inte klädbutiker, mataffärer, restauranger osv. Inte ens McDonalds tar kort, de kunde ingen engelska heller. När vi bad om bestick gick de och hämtade en papperspåse och började packa ner vår mat...
 
Resten av kvällen har vi bara legat på rummet och halvsovit. Imorgon ska vi vidare till Danmark.
Nu: Fortsätta att sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0