Dag 20-24 Småland

Vi har ägnat de senaste dagarna åt att vila upp oss. Robban har tvättat hojen, jag har mest legat och läst (samt shoppat julsaker). Vi har tvättat våra kläder och blivit bortskämda av mina föräldrar som lagat mat och diskat. Det har varit riktigt skönt att bara få stanna upp och pausa några dagar. Utan tider att passa, utan in och utcheckningar. Tyvärr har vädret varit emot oss så planerade fisketurer och bad har inte blivit av. Vi har låtit hojen stå och använt mina föräldrars bil när vi velat åka någonstans. Dessutom mycket mys med Bobban, mina föräldrars fina men otroligt lata Schäfer. När Bobban var ung hade han en riktigt lovande framtid som utställningshund, men när han skulle börja ställas ut internationellt så ställdes det krav att han skulle kunna bita i en bitarm. Eftersom Bobban vägrade träna skydd och i princip allt annat också så blev hans dåvarande ägare så frustrerad att han inte ville ha kvar Bobban som fick flytta tillbaka till kenneln. Dåvarande ägaren tyckte att han var helt oduglig som inte ville kampa och som vände och sprang åt andra hållet när man slängde en boll eller annat föremål han skulle apportera. Idag är han snart 8 år och en helt annorlunda hund. Han älskar att kampa och älskar att jaga allt man kastar. Det är lite tjuren Ferdinan över honom. Han hade det i sig, men det tog tid att plocka fram. 
Dessutom sitter eller ligger han ändå helst och betraktar stillsamt sin omgivning. 
 
Lite smygträning av Krav Magan som börjar nästa vecka. Dock hoppas jag på att slippa bli slickad i ansiktet, fast allt som funkar är ju tillåtet... Och det är sjukt effektivt om du vill att din motståndare ska släppa och backa. 
 
Finaste Bobban. 
 
Full kamp mellan Robban och Bobban (Bobban vann) 
 
Robban tvättar hojen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0