Dag 24 Småland - Västerås

Att köra 80 mil på en dag var inte att tänka på för min del efter att ha fått känna hur skönt det var att få en längre paus från hojen. Så Robban bokade in oss på ett hotell i Västerås. Resan blev sjukt jobbig. Att köra 45 mil i Sverige är egentligen inte så jobbigt, men det tog emot för mig att hoppa upp på hojen igen. Dels för att jag under flera dagar fått känna hur skönt det var utan MC-ställ och dels för att jag kände hur stel jag var i kroppen. Men även för att jag gärna stannat lite längre nere i civilisationen innan jag återgick till livet i de kala och karga norrmarkerna. Men, men. Det var bara att trycka in sig i MC-stället igen. Denna gången med understället och en hoodie på mig också. Sverige är kallt att åka i. När vi närmade oss Vadstena så var det totalt kaos med vägbyggande och självklart klarade inte GPS:n att hantera det. Jag vet inte hur många gånger jag svurit över den jävla GPS:n under den här resan. Visst är det bra, men en vanlig hederlig karta funkar också. Man kan inte förlita sig på teknik till 100%, utan man måste kunna tänka lite själv också. Tänker man inte själv leder det till felkörningar, omvägar och frustration bara, när saker (GPS) vägrar funka. 
 
Vi tog oss slutligen igenom virrvarret av omvägar och självklart så somnade jag. Vi fick stannavid en mack och jag fick i vanlig ordning lägga mig på en bänk och sova. Robban väckte mig efter ca 1h och jag drack en Red Bull innan vi fortsatte. Vi var framme på hotellet strax efter 21:00. När vi svängde upp på parkeringen så kom det en man med hoj körandes emot oss. Han sa att det var bättre om vi parkerade nere i garaget och att vi skulle hälsa det från chefen när vi checkade in. Så vid incheckningen så hälsade vi från chefen att han rekommenderade att vi stod nere i deras garage. Kvinnan i receptionen undrade vänligt, men lite förvånat om vi brukade bo på hotellet. Vi sa att det var första gången, men att det antagligen berodde på att vi MC:ister hänger ihop som en stor familj :) 
 
Så vi fick låna personalparkeringen över natten, vilket kändes riktigt schysst. För övrigt var det ett riktigt bra hotell, med jättevänlig och serviceinriktad personal. Faktiskt trevligast hittills. Här åker man igenom halva Europa och sover på ca 15 olika hotell, men inser att Västerås is the shit. Vi blev t.o.m. erbjudna att checka ut lite senare än 12:00 om vi ville, så vi slapp stressa på morgonen. Inte som i Luxemburg där det var en straffavgift på 80 euro om man checkade ut typ 5 minuter sent... 

Kommentarer
Postat av: Farbror Perrolf

Tack för gó läsning och fina bilder. Hur ska du kunna följa upp detta? Som rookie-bloggläsare har mina förväntningar efter hand blivit skyhöga. Om jag i fortsättningen får nöja mig med norrlänskt svårmod och heminredning kommer protesterna att bli högljudda.

Svar: Tack själv Farbror! Har inte tänkt så långt än. Just nu är det ganska gött med att slippa känna dessa krav om ständig uppdatering, för att tillfredsställa massan. Jag har faktiskt haft tankar (Gud förbjuda) att bli en sådär mysig liten hemmafru bloggare. Så att alla kan följa hur jag flyttar till hus, inreder, lagar mat och skaffar barn. Men jag skulle fan aldrig orka. Kommer nog uppdatera lite sporadiskt här om vi gör nån längre resa. Eller också inte.
mcrookie.blogg.se

2013-08-24 @ 02:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0