Det är mycket nu

 
24 korta dagar kvar. Ja, jag har resfeber, mina tankar kretsar kring packning (hur får man med allt?) Utan att lägga sig på  golvet och skrika och gråta när sambon "packar upp och packar rätt'".
Hur ska jag klara den förbannade båtresan... 
Vi har så mycket som måste hinnas med nu innan också. Skåne, Småland och vackra Ulvön för hälsa på varandras blivande svärföräldrar. Vi håller även på med att uppfylla en av våra drömmar, jag  hoppas veta mer om detta imorgon kväll. Sen måste vi förbereda massa inför vår hunds ankomst med flyget från Rumänien i slutet av augusti. Så veckorna fram till resan blir packa ner, åka drygt 200 mil, packa upp, tvätta. Packa ner, åka till Ulvön, åka hem, packa upp, tvätta, packa ner... Det är ju bara bra och roliga saker, men lite väl forcerat. 
 
Fast vad är det mot 12 länder på tre veckor? Lika bra att härdas...

Kommentarer
Postat av: Vildnos

Ujuj, vad du härjar runt. Blir det MC på alla turerna, för att öva upp spättafiléerna ordentligt :)

Vi är lyckligt hemkomna från vår Gällivaretripp. Tog en välförtjänt fika, iskall och sjöblöt som jag var (troligen Mannen åxå men det skulle han aldrig erkänna) på nåt asstort MC-center i Sundsvall, himla regnig stad ni bor i ;)

Jag har ett jättebra tips till dig. "Glöm" att packa ner hälften av vad du behöver ha med dig. Då måste du ju handla nytt längs vägen eller hur ;) På det viset får det dessutom plats i packningen på väg hem.

En annan bra sak jag gjorde på min resa var att gå sönder mina mc-kängor. De blev jämmerligt sköra av allt regnande och pallade inte att jag promenerade runt i dem på campingen så sulan släppte i ena kanten. Eftersom de är från tidigt 1200-tal och har fått sulorna limmade förut så var valet enkelt när vi passerade Jernbergs i Malung - fortsätta åka i eltejpade MC-kängor eller köpa de assnygga, handsydda kängorna som bara stod och ropade på mig?

Har tydligen vant mig vid att sitta bakpå för jag somnar inte heeeela tiden utan hinner se både rävar och renar och små byar och sjöar - kan rekommenderas ;) Bilder från vår tripp till Gällivare hittar du här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151689472358421.1073741829.589013420&type=1&l=6ac6e7478b

Men nu när vi är hemma igen kör jag eget, jag tycker nog att du ska satsa på det så fort det bara går. Jag rekommenderar varmt en F800GT (BMW såklart) mmmm, vilken hoj, jag är sååå kär!


Svar: Kul att er resa gick bra. Kommer nog bli en del bil eftersom jag håller på med mitt körkort. Det blir dåligt med tid till övningskörning nu när det är MC-säsong. Sambon är ju smått besatt av att sitt körande. Har saknat dina kommentarer, känns skönt med en "mentor" för en rookie som jag.
mcrookie.blogg.se

2013-07-09 @ 01:36:20
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0