Dagstur till Bönhamn

 
Skrivet igår, men var helt slut när vi kom hem... 
 
Jag har feber och en förkylning från helvetet. Robban säger att Martin, Niklas och han ska åka en kortare tur idag, bara ca 10 mil. Jag ska med. Jag orkar inte, vill inte. Jag vill soffmysa med Sigge under en filt, titta på film och äta godis. Jag säger att han får åka själv. Han säger att jag ska med, att det är bra om jag lär känna de andra lite bättre inför våra längre resor. Jag tänker att jag nog ska klara 10 mil... 
Det blev närmre 30 mil och tog sju timmar. Så nu är jag inte på mitt mest strålande humör... Visst, trevligt sällskap och  många skratt är aldrig fel. Men, vad fan, 7 timmar och periodvis regn, med en kraftig förkylning som gör att snoret rinner i hjälmen och du har ingen chans att snyta dig... Dagens lärdom är att aldrig lita på en Norrländning/MC-nörd. Ja, förresten, Bönhamns café öppnar inte förrän midsommarveckan. Tack för god research Martin. Sen kan ni ju uppdatera era GPS:er inför Europaresan. Men, men. Jag e int bitter. 
 
Grabbarnas hojar 

 Niklas och Martin
 
Äntligen på väg hem, vid Högakustenbron 
 
Nu ska jag soffmysa och äta 1 kg godis. Minst. Har Robban eller någon av de andra något att tillägga så är ni välkommen att gästblogga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0