Gårdagen

 
Dagen började sådär underbart tidigt med att sambon väckte mig. Jag tittade ut och självklart så ösregnade det. Eftersom min sambo inte köpt med sig någon frukost (dålig planering) så blev det några Ahlgrensbilar och ett erbjudande från Martin om en öl (som jag dock tackade nej, fast jag var sugen, kanske hade den kunnat höja stämningen för mig något). Efter lite förberedelse åkte vi ner till hamnen och körde ombord på båten. Jag kanske hade otur men jag blev bitchblickad av en mängd otäcka bikerbrudar, vilket inte inte minskade min skeptiska inställning till MC:ister. Jag kände mig totalt bortkommen och i vägen bland alla dessa motorcyklar och dess ägare som också var på gång att vallfärda till Lelleveckan (antar jag). 
 
Härligt väder. NOT.
 
 
 Pepp inför båtresan. NOT. 
 
Väl ombord på båten som avgick kl. 11:05 så satte vi oss tillrätta på våra platser och inväntade ankomsten till Gotland som var beräknad till  kl. 14:25. Resan gick bra, även om jag ryckte till varje gång båten lät eller rörde sig ojämnt. Jag satt och drog några dåliga skämt om bogvisir som lossnar och sjunkande skepp, mest för att avdramatisera mina egna katastroftankar. 
 
 
Bästa platserna på båten. NOT. 
 
Förstående Sambo. NOT. 
 
När vi väl var framme och körde av båten, i ösregn, så var min besvikelse total. Alla dessa skildringar om hur fantastisk, speciell, vacker och sagolik denna ö är kraschades totalt. Det hade kunnat vara vilken medelstor stad som helst i Sverige. Tråkigt och grått, industriområden med taggtrådsstängsel, mycket trafik och breda vägar kantade av betonghus med små skogsområden. Var fanns alla raukar, vackra stränder och Gotlandsruss? 
 
Vi körde mot stugområdet där vi ska tillbringa de kommande dagarna. Miljön omkring oss förändrades långsamt till det bättre. Mindre tråkig stadskänsla, öppna, vackra, lite karga landskap omkring oss. Vi hade ungefär 5 mils resa till slutmålet och jag hann somna den sista milen. Kvällen tillbringades framför TV:n efter en god middag och några öl och planerandes av morgondagens aktiviteter. 
Det blev en bra eftermiddag och kväll. Jag är fortfarande inte speciellt imponerad av denna ö, men jag har ju några dagar till att utforska den. 
 
Grabbarnas hojar utanför stugan. Intressant. NOT. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Regn kan göra vem som helst ubergrinig. Så även brist på godis och varmt underställ, jag-nämner-inga-namn-men-du -vet-vem-jag-menar borde verkligen ta hand om dig lite bättre.

Svar: Tycker jag också ;) Men jag fick godis på båten hem idag så det kompenserar lite...
mcrookie.blogg.se

2013-06-16 @ 01:33:51
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0