Lärdomar

 
Tänkte dela med mig av vad jag hittills lärt mig av allt hojåkande: 
 
- Bättre att ha med sig för mycket kläder än för lite. Underställ är underskattat. Det blir kallt att sitta stilla länge och särskilt om man åker på kvällen/natten. 
 
- Fixa tunna vantar att ha under handskarna, fingrarna blir iskalla. 
 
- Ha alltid tröja/linne nerstoppade i byxorna.  Du får skavmärken av byxlinningen om den ligger direkt mot huden. 
 
- Ha alltid långa strumpor så kanten på stövlarna inte skaver hål på benet, jag har värsta köttsåret efter i tisdags. 
 
- Fäll ner visiret när myggen börjar komma på kvällen. Dumt att ha hjälmen full av mygg. Jättedumt. Jättejättejättedumt. Faktiskt. 
 
- Åk inte med förkylningen från helvetet och feber, det är skitjobbigt. 
 
Och VIKTIGAST av allt: 
 
-Låt dig inte matas genom nya hjälmen som pressar in dina kinder, med gummibjörnar/godisnappar, bara för att du är för lat för att ta av handskar och hjälm. Det är omöjligt att tugga, du kommer få sitta där med tre godisnappar och sju gummibjörnar och vänta på att gelatinmassan ska smälta i munnen. 
 
 
Förrädiska gummibjörnar 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gummibjörnar är som gjorda att fastna, fast goda är dom!

2013-06-06 @ 23:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0