Packning del 2


Jag har kommit så pass långt nu att jag lagt fram det jag ska ha med mig. Eller rättare sagt det jag tänkt att jag skulle haft med mig. Men inte. Den packlistan sprack samtidigt som jag fick ögonkontakt med min sambo. Han ansiktsuttryck var oslagbart. En blick full av förakt, blandat med panik, förvåning, trötthet som dalade till uppgivenhet...
Jag måste försöka göra om och göra rätt. Men vad fan är rätt?! 
Jag behöver det jag behöver och det jag behöver måste jag ha. 
Svårare än så är det inte.
Precis så svårt är det. 
 
Beräknad avresa idag: kl 17 vilket i vår familj betyder typ kl 19  
Sen som sagt ner till Nynäshamn, möta upp de andra  för första övernattningen. 
 
Återkommer innan vi åker och packningen är klar. 
 
Väska till höger, packning till vänster :( 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vad jag känner igen känslan! För snart ett år sen, min första långa tripp som spätta, Forshaga-Gällivare tor, en vecka på hoj. En ynka packväska, 18 liter!!! Hur tänkte han? Ja, men du får ju den stora, svarade Mannen generöst? Jösses. Men det gick! Lycka till på din resa, du är i mina tankar.

Svar: Tack! Tror inte männen fattar det här med att en kvinna måste ha lite att välja mellan. Skönt att veta att någon sympatiserar med mig :)
mcrookie.blogg.se

2013-06-13 @ 09:54:18
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0