Packning

 
Vi åker imorgon. Känns som om jag glömt något...
Jag behöver inte pass, jag har ordnat kattvakt åt Sigge som jag ändå kommit i konflikt med. Skönt att slippa monstret, fly till Gotland medan känslorna lägger sig lite mellan oss... 
 
OMG. Kom på den lilla, lilla detaljen.
Packa! 
Eftersom jag är ett kontrollfreak och perfektionist och en MC-rookie och bortskämd och lat (nä, skäms inte för bortskämd och lat, det betyder bara att jag lever längre eftersom jag sparar på min kropp) så krävs det noga förberedelser och gott om tid. Problemet är att jag saknar precis det. Jag antar att det har varit ett slags försvar mot vad som komma skall. Förträngning. Min hjärna har försökt skydda mig från att gå under, hjälpt mig att stå ut. För att överleva det faktum att jag med minimala materialistiska förutsättningar ska göra en långresa helt utlämnad till endast 30 liter packning, 3 MC:ister, sovsäckssovande (nä mamma och pappa, jag gillade aldrig scouterna, jag var inte tacksam över att lära mig överleva i skogen) och en hel ö full med okända MC:ister, besatta av sin hobby: Motorcyklar i alla dess färger och former. 
 
Så nu gäller det att behålla lugnet och tänka. För många, många år sedan gav min fina, kloka vän N mig ett tips när det gäller packning, hur man kan tänka för att inte glömma något. Han sa att jag skulle tänka nerifrån och upp. Alltså:
 
- skor 
- byxor
- underkläder 
- tröjor 
- jacka 
 
+ hygienartiklar 
+ övrigt (leksaker) 
 
Lätt så. Sen kommer vi till den svåraste biten. 
Vilka skor/strumpor/byxor/jacka/tröjor?
Och hur många, mycket? 
Kommer det bli varmt eller kallt? 
Vad är lämplig klädsel bland bikers? 
 
Jag har ca 30 liters utrymme att packa i.
30 liter = 30 mjölkpaket = ingenting= måste prioritera hårt=disciplin=har ingen=hjälp? 
 
Hjälp!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0