Uppföljning av mina mål

 
Mina personliga mål med resan var att: 
 
[] överleva båtresan 
[] se raukarna 
[] lära mig mer om MC-kulturen 
[] en rundvandring i Visby
[] gå ut och festa ordentligt ( i alla fall en kväll) 
[] lära känna Martin och Niklas ännu bättre 
[] uppdatera bloggen ofta, ta mycket bilder
[] ta årets första dopp 
[] Lummelundagrottorna 
 
Grabbarnas personliga mål var: 
 
[] öl
[] motorcyklar
 
RESULTAT: 6,5/9 
 
[x] överleva båtresan:
 
Både dit och hem + färjan till Fårö 
 
[x] se raukarna: 
 
Har nog sett varenda rauk på hela Gotland, från alla tänkbara vinklar. Är mycket nöjd. 
 
[] lära mig mer om MC-kulturen: 
 
Lärde mig inget om MC-kulturen, eller jo, MC:isterna brukar vinka åt varandra när de möts på vägarna. Som en enda stor härlig familj. Eller? Vi hade nog förväntat oss mer av Lelledagarna. Antingen var vi på fel ställen, eller var det riktigt dåligt utbud. Hur som helst var det riktigt dåligt med information. 
Dessutom svämmade över av män/pojkar som är i behov av att kompensera genom att hävda sig med att köra alldeles för fort, utan hjälm, det finns särskilt en jag tänker på som bar en vidrig t-shirt, för pervers för att återge (nej, Niklas, jag tänker inte sluta bli upprörd över den typen av människor) och raggade på småflickor. Fast jag antar att just det inte är speciellt för MC:ister, utan snarare grubbslem i medelålderskris. 
 
[x] en rundvandring i Visby:
 
Väldigt speciell och vacker stad, med gamla hus och trånga, små kullerstensgator. Påminde lite om Vadstena. Vi gick nog igenom hela innerstan i jakt på ett Systembolag... Sen avslutade vi med en riktigt god middag på en av alla restauranger. Och jag fick chansen att shoppa lite. 
 
[] gå ut och festa ordentligt (i alla fall en kväll): 
 
Med drygt 5 km till närmsta busshållsplats och 5 mil till Visby så blev det hyfsat svårt att genomföra. 
 
 [x] lära känna Martin och Niklas ännu bättre: 
 
Inte helt lätt... Men jag tror jag gjorde vissa framsteg. Martin har en del intressanta synsätt (är smått besatt av) på olika ideologier och historiska händelser. Dessutom har han grym godissmak. Niklas är en vinnarskalle, precis som jag. Det känns i alla fall tryggare inför Europaresan nu. Eller gör det det? Vi hade jävligt kul i alla fall, har en känsla av att det väntar många spännande diskussioner och tävlingar i augusti. 
 
[\] uppdatera bloggen ofta, ta mycket bilder:
 
En av alla hundratals bilder. Hann inte med att uppdatera så mycket som jag hade tänkt, men bilder tog jag. Massor. 
 
[x] ta årets första dopp: 
 
Så sjukt kallt. Så sjukt stolt. Även om jag bara kom tvåa. 
 
[x] Lummelundagrottorna: 
 
Riktigt coolt. Gick en timmes guidad tur med Robban och vi är helt överens om att nästa gång vi kommer till Gotland så blir det den avancerade turen på 3h. Då man får ha speciella dräkter och gummibåtar för att kunna ta sig fram. Kommer bli riktigt häftigt. Längtar redan. 
 
Grabbarnas personliga mål var: 
 
[x] öl
[x] motorcyklar 
 
De lyckades utan tvekan. Till 100%. 

Kommentarer
Postat av: Farbror Perrolf

En tur ut i Europa kommer du att älska när att din sedvanliga skepsis släppt. Berlin är ett måste. En helt underbar stad även på sommaren. (om man undviker turiststråken) I sommar blir det dock inget besök, utan jag får nöja mig med de kitschiga tyska julmarknaderna i december. Nästa vår ska jag dit igen och springa halvmaran tillsammans med några andra old farts. Ha en god midsommar!

Svar: Ta inte ut dig för mycket. Jag vet en fin damm där du kan sitta och mata fåglar istället. Ha det!
mcrookie.blogg.se

2013-06-17 @ 10:41:39
Postat av: Farbror Perrolf

Den enda damm som jag gillar är Amsterdam.

Svar: Tänkte ta en tur inom där faktiskt, har hört att de har riktigt bra grejer...Men det vet väl du?
mcrookie.blogg.se

2013-06-17 @ 23:27:24
Postat av: Farbror Perrolf

Om unga damen försöker antyda att farbrorn skulle nyttja örter och svamp så det helt felaktigt. Farbror Perrolf har bevarat sin ungdomlighet helt tack vare öl. Därför finns mitt hjärta alltid i de ölproducerande länderna.

2013-06-19 @ 10:53:48
Postat av: Maria

Skönt att du landat på hemmamark igen. Verkar som din resa inte blev så dum trots allt :) Jag är sjukt imponerad över att du badade, ska du veta. Det imponerar mer än alla mil och allt regn och tråk du fått utstå. Badat i havet lixom - huvva!!!!

Då är det bara att blicka framåt nu då, när väntar Europa-trippen? Jag följer bloggen med spänt intresse och väntar på rapport. Kom ihåg att ju fler mil du har bakom dig desto lättare blir det framöver *lika mycket pepp till dig som till mig, som om två dagar äntrar bönpallen för en resa Forshaga - Gällivare tur och retur, en nätt tur på 290 mil*

Packlistan är redan klar - mörk choklad med mintsmak, myggmedel, varm tröja, mörk choklad utan mintsmak, mer myggmedel, en till varm tröja, salta piratpengar, myggmedel, gott rött te och så ett jäkligt varmt underställ!

Kanske ses vi ute på vägarna - kör roligt!



Svar: Fniss. Känner att jag hittat en Biker-syster/fadder i dig nästan :) Gillar din packlista ska använda mig av den när vi åker den 31/7...
MC:isterna har redan börjat förbereda och packa. Suck.
mcrookie.blogg.se

2013-06-23 @ 10:25:41
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0