Utvärdering av packning

 
 Det var ett tag sen jag skrev nu. Gotlandsresan brände ut mig fullständigt. Fast samtidigt har jag en längtan tillbaka. Jag tror att MC:isterna lyckades hjärntvätta mig. Steg för steg. Först slutade jag byta tröja varje dag, sen slutade jag bry mig om att håret var platt, sen köpte jag en tröja med en motorcykel på och dagen vi skulle resa hem så uttalade jag (sjukt nog): 
- Fan, jag skiter i att tvätta håret, det blir ju ändå smutsigt under hjälmen...
En sådan replik från mig får mig att känna som om jag är den där besatta flickan i Exorsisten. Jag bara spyr ut massa meningar som inte är mina. Galet. 
Vi kom i alla fall hem och jag tog tag i att packa upp mina saker och upptäckte att jag överdrivit mitt behov av kläder en aning...
 
Under de 4 dagar jag var borta använde jag: (förutom MC-kläderna, underkläder och hygienartiklar) 
 
1 jacka
3 st t-shirt 
1 tjocktröja
1 linne 
0 långärmade tunna 
0 shorts 
0 långbyxor 
1 par joggingbyxor
1 sovplagg (shorts) 
1 par underställsbyxor 
1 par skor 
 
 I min packning fanns: 
 
1 jacka
5 t-shirt 
2 tjocktröjor 
3 linnen 
2 långärmade tunna 
2 par shorts 
2 par långbyxor 
1 par joggingbyxor
1 sovplagg (shorts)
1 par underställsbyxor 
1 par skor 
 
Övrigt inte använt: (onödigt)
 
- smink 
- keps 
 
Använde alltså 10/23 saker jag packat ner...
 
Det jag lärt mig hade varit smartare att packa är: 
 
- handduk 
- underställströja 
 
Viktigast är absolut varma kläder, frysa på hojen är det värsta man kan göra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vildnos

Här är vi startklara. Några timmars sömns så rullar vi iväg. Varma kläder packat och en extra tröja på när vi startar imorgon, så kommer den säkert med. Gubben har plockat fram ett par vinterhandskar modell större så jag borde inte behöva frysa om händerna i år och på order av mig har han köpte en fleecebuff (hälften fleecekrage, hälften vanlig) som jag kan förstärka med ;) chokladen är redan uppäten så ny måste inköpas, men piratpengarna är på plats!

Jag skrattade gott när jag såg din packlista, känner igen mig från förra året. I år har jag dragit ner på det mesta utom varma kläder. Dessutom har du ju märkt att man blir som man umgås, stinker alla andra svettigt skinnställ så är det lixom ok att hänga på, det är tom en nödvändighet ibland...

Kör roligt!

Svar: Hoppas ni får en trevlig resa! Fleecebuff, vilken lyx, tack för tipset. Måste ha. Nu. :)
mcrookie.blogg.se

2013-06-25 @ 00:56:55
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0