Om att försättas i samvetsskuld

 
Jag älskar min sambo. Min sambo älskar motorcyklar (han kallar henne för "Gumman" och klär på henne någon form av plast/presennings -pyjamas varje kväll). Min sambo älska mig också. Jag älskar att shoppa. Också. Så för några veckor sedan släppte han lös mig i en MC-affär här i stan, sa att jag skulle plocka ihop utrustning som jag tyckte var snygg och att han skulle betala, otäckt medveten om att jag skulle gå rakt in i fällan.
Stövlar, byxor, jacka, handskar och en skitsnygg hjälm senare så kom vi ut från affären. 
 
- Älskling, du vet vad detta betyder va? 
- Att jag ser grym ut och att jackan färgmatchar din hoj? 
- Nä... 
- Vad? 
- Kläderna måste komma till användning. 
- Ja? 
- Alltså inte åka till macken fram och tillbaka, utan lite längre rundor. 
- Som? 
- Gotland, halva Europa och några längre dagsturer. 
- Va?!
 
Då slog det mig vad som precis inträffat. Varifrån denna plötsliga genorositet kom från. Smart.
Jag vägrade konstant och principfast att åka några längre sträckor förra året. För som sagt, jag ser verkligen inte charmen med att åka motorcykel. Jag gillar komfort. Vid längre resor föredrar jag bil, flyg eller tåg. För då kan jag sova, titta på film, sitta och läsa, slippa frysa, slippa för hög värme, slippa regn... Vilket är ganska jävla omöjligt bak på en motorcykel. 
Ja, ni fattar. Jag utsätter mig inte gärna frivilligt för att försätta mig i obekväma situationer.  
Dessutom är det en lögn det där med frihetskänsla och att man kommer närmre naturen. Det är väl bara att hissa ner bilrutan för samma effekt? 
Så hela förra året hittade jag på ursäkter. Favoriten var att kläderna jag hade då inte passade, att de var fula och kunde vara farliga eftersom jackan saknade armbågs -och ryggskydd och att hjälmen var alldeles för stor. 
 
Med ny utrustning, som han betalat så kan jag helt enkelt inte dra mig ur sommarens planerade MC-resor. Dessutom har jag inga undanflykter när han vill åka på längre dagsturer. Jag har kläder som passar, skyddar och som är snygga. Och självklart är sambon inte sen med att planera in vår första längre åktur. På tisdag gäller det. Sundsvall-Uppsala tur och retur (ca 65 mil). Spännande. 
INTE. 
 

Kommentarer
Postat av: mc intresserad

Nu har du bitit i det goda äpplet, det kommer gå fort sen så är du för evigt negativt inställd till vintern och att det är så långt till sommaren och mer mc åkning.

2013-06-06 @ 23:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0