Våga vägra MC-dagen i Sundsvall

 
Idag är det Motorcyklens dag 2013, här i Sundsvall. Arrangörerna lockar bl.a. med följande
- förkörsrätt med poliseskort HELA vägen från Terminalvägen i Timrå till Storgatan i Sundsvall!
- mingel bland hojar och knuttar!
- vid starten kan du köpa fika vid Bergsåkers Badmintonklubb! 
- du får chansen att delta i SMCC's STORA paradnummer, där du kan hjälpa till att slå förra årets rekord som var 989 motorcyklar! 
 
Nej, nej hur kunde jag välja att avstå från detta?! Mingel med knuttar, förkörsrätt, fika i Bergsåker! Spänningen kommer vara olidlig, kommer Sundsvall lyckas få ihop 11 deltagare till? Kommer de passera 1000 sträcket? Jag biter ner mina naglar...
 
(OBS: ironi) 
 
Min sambo är en av deltagarna. Just nu rullar han fram 30 km/h, fullt påklädd i 20 graders värme, han kan inte avvika från ledet utan kommer tvingas snigla sig fram de närmsta timmarna. Jag är inte avundsjuk. Själv väljer jag balkongmys med vår katt/bebis, min iPad, bra musik och en kall Coca-Cola Istället. Lyllo mig.
 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken rolig blogg, jag ser fram emot fortsättningen.

Svar: Tack! :)
mcrookie.blogg.se

2013-06-02 @ 14:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0