Dag 2 Lycksele-Gällivare

Orkar bara med en kort uppdatering. Vi har haft bra väder hela dagen och förflyttat oss ytterligare 45 mil. Vi började imorse med att köra grusväg till Storuman där vi stannade en stund för att beundra utsikten. Sen fortsatte vi längst E45:an till Gällivare med ganska många stopp. Dagens höjdpunkt för mig var att få se mina första renar och hur en av mina medresenärer nästan blev stångad av en sådan när han betedde sig provokativt. Annars har vägen inte bjudit på några överraskningar utan varit ovanligt långtråkig. Känner mig nte inspirerad till att skriva mer om dagen utan ska försöka sova nu, vi sover inomhus inatt igen, vilket  känns väldigt skönt. 
 
Storuman
Trollälven 
Iskallt källvatten som vi fyllde vattenflaskorna med (lyx)
 
Paus vid polcirklen 
Avslutade dagen med en fika uppe på en skidbacke, Dundret

Kommentarer
Postat av: Anders

Som skåning är jag helt övertygad om att skylten är felstavad då det heter "Polcirkelen" :) Ser ut att bli en bra tur för er. Jag körde till Kirkenes och vidare till Jakobselv för att beskåda ryska gränsen, som är själva älven, jag var nere och doppade fötterna...två gånger...utan visum :) E6/Väg 98 från Kirkenes längs Varangerfjorden till Lakselv är bedårande vacker...och öde.

Svar: Tack för tipset och jättekul att du kommenterar :) Vi funderar starkt på att ta Ryssland, Estland, Ettland och Litauen nästa år faktiskt :)
mcrookie.blogg.se

2014-07-05 @ 21:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0